A

Antalet flergångskassar i de svenska hemmen har ökat markant och de flesta hushållen har en låda eller skåp full med diverse kassar. Trots detta har man oftast en eller två kassar som blivit favoriterna och man väljer när man handlar, skall träna, till dagis eller stranden. Företaget som står bakom favoritkassen kan glädja sig åt stor varumärkesexponering till låg kostnad och insats. Vad är det som avgör om din kasse används dagligen eller får ligga i ett skåp och damma?

En av de största och avgörande faktorerna är storleken. Många kassar tas fram för ett specifikt tillfälle eller event. Exempelvis en mässa. En typisk mässkasse fyller syftet väldigt bra när man skall dela ut en katalog eller ett varuprov. Men det blir tyvärr sällan kassen som får följa med till affären eller jobbet. Har man producerat en kasse för att exponera sitt varumärke så fallerar syftet.

ANVÄNDNINGSOMRÅDEN
Hur skall du då tänka för att ta fram en kasse som återanvänds om och om igen? Tänk användningsområden. Skapa ett användningsområde. I vilka situationer behöver man en kasse och vad är det som gör just den kassen bra i den situationen? En lunchkasse är ett bra exempel. En vanlig plastkasse är för stor och sladdrig och en shoppingkasse är för stor.

Gör din kasse i ett passande format så du får ner dina broschyrer på mässan och kunden väljer den till sin matlåda varje dag. Gör kassen lägre men med större botten. Passar både till mässkatalogen och dagiskläderna. Profilkassar är den profilprodukt som ger flest exponeringar per investerad krona näst efter T-shirts. Missa inte chansen att utnyttja denna möjligheten. Gör din profilkasse i en storlek som tilltalar slutanvändaren att välja just din kasse bland alla flergångskassar i hemmet.

Recommended Posts